TIVOLI JO9-1 en 2

Toernooien

door Dion Bell

Someren toernooi zaterdag 9 juni

Zonder reservespelers voor JO9-1. De kids vooraf aangegeven dat dit een toernooi is waar we van moeten leren, naar de tegenstanders kijken, en je afvragen waarom zijn jullie beter. De tegenstanders speelden allemaal in hoofd- of eerste klasse, dat was voor ons te hoog gegrepen. De 1e wedstrijd toch knap 1-1, maar de overige wedstrijden kansloos verloren. Nu maar hopen dat hiervan iets opgestoken is, morgen toernooi bij ONDO met tweede klasse en Duitse tegenstanders. Voor JO9-2 gold hetzelfde, de tegenstanders waren dan wel JO8, maar ook deze speelden in een hoge klasse. Leren en morgen uitvoeren was het devies.

ONDO toernooi zondag 10 juni

JO9-1 Na extra afzeggingen Yasin bereid gevonden in te vallen. Niveau van tegenstanders was wat lager dan gisteren, de punten gisteren geleerd zijn door iedereen goed opgepakt. Er zat veel beleving in het spel, passes, vrijlopen nu gebeurde het wel, waardoor iedere wedstrijd op kwaliteit werd gewonnen Dit spel werd dan ook beloond met de verdiende 1e prijs voor JO9-1. JO9-2 Met een grote overwinning de 1e wedstrijd was de hoop op meer, helaas, de overige tegenstanders waren erg sterk, maar er werd wel goed gewerkt en we konden met opgeheven hoofd van het veld. Er werd hard gestreden en goed gespeeld, door wat dwalingen van de scheidsrechters zijn ons 2 doelpunten ontnomen. Helaas eindigde het toernooi voor Mayren erg ongelukkig, bij een goede redding botste hij hard met zijn voorhoofd tegen de doelpaal, resultaat een aantal hechtingen en flinke hoofdpijn.

Seizoenafsluiting frietjes eten bij shirtsponsor Ons Danny

Als laatste keer hebben we het seizoen afgesloten met frietjes bij Ons Danny, Danny gaat zich de komende jaren storten op de Pizza markt bij New York Pizza, hiermee wensen we hem veel succes.

Vrijdag 15 juni 2018

Mix-toernooi als seizoenafsluiting, mede georganiseerd als eindproject door Felipe onze stagiaire van het Suma-college. 4 tegen 4 klein veld op kleine goals. Met 24 kinderen, eigen jeugd aangevuld met vriendjes verdeeld over 6 teams, waarbij ouders de taak als leider op zich namen. Tijdens het mixen van de teams is geprobeerd de sterkte van de teams gelijk te krijgen. Het mixen was vrij goed gelukt, de uitslagen lagen telkens dicht bij elkaar, de wedstrijden waren ook dan behoorlijk spannend. De 1e ronde werd een halve competitie gespeeld in 2 poules. Hierna zijn de 3 beste en de 3 iets minder goede in een poule samen gezet en speelden nogmaals een halve competitie. Als laatste speelde iedereen nog een finalewedstrijd. De finale werd uitgevochten door België en Frankrijk, zou dit voorbode van WK zijn? Frankrijk won uiteindelijk met 5-7. Al met al een zeer geslaagde avond waarbij iedereen met veel plezier deelgenomen heeft, opmaat voor volgend seizoen. Fijne vakantie, namens de jeugdafdeling.